Quick menu
Popis - O tréninku - Tipy a triky - Doping - Trénování - Kurzy a minihry - Výroba a použití kotvičky - Screeny
Skill, v kterém se učíte obratnosti. Obratnost je důležitá pro přístup do mnoha lokací members světa. Agility využijete třeba pro přeběhnutí vlhkého kmene stromu padlého přes řeku coby primitivní lávky, vyšplhání na zeď po výčnělcích, lezení po skalách, provaze, řetězu a třeba i protáhnutí se skrze skulinu ve zdi. Leckdy však může jít o život. Pád z výšky či propadnutí se do pasti s ostrými hroty může pro neopatrné hráče znamenat i smrt. Obzvlášť, pokud je past otrávená a nebo extrémně zraňující.
Agility má také vliv na rychlost obnovy run energy. Čím je váš level vyšší, tím
rychleji se vám body obnovují. Nezanedbávejte tedy tento skill a raději poctivě
trénuje, vyplatí se to. Zkratky které můžete využít poznáte podle
tohoto symbolu
.
Seznam těchto míst naleznete
ZDE včetně popisu a
levelu, který
zkartka vyžaduje.
Existuje několik arén a mini her, kde si můžete tuto schopnost zdokonalovat. Na
mapě jsou označené tímto symbolem
. Pro každou z nich
platí specifická pravidla a je třeba počítat i s určitým vybavením. Obvyklá
podoba tréninku je běhání v překážkové dráze. Balancujete na kládě, plazíte se
tunely, houpete na provaze a nebo skáčete po kamenných výčnělcích zatímco pod
vámi vře horká láva. Místo tréninku se
odvíjí od vašeho současného agility levelu. Jakmile dosáhnete možnosti vstupu do
další arény, přestupte.
-
V arénách, kde se je možné jakkoliv zranit vás neúspěch zraní méně pokud máte málo hp bodů. Držte si tedy stav bodů zdraví co nejníže a vydržíte s jídlem déle. Pozor však ve Wild agility aréně. PK vás pak mohou snadněji zabít.
-
Každá aréna má bonus za dokončení kola. Při trénování tedy využívejte celý okruh trati. Někteří hráči (hlavně nováčkové) neustále běhají na jedné „atrakci“, která se jim líbí nejvíce a ostatní opomíjejí. Zbytečně tak přicházejí o zkušenosti i čas.
-
Nenoste na trénink brnění ani jiné zbytečnosti. Zvyšuje se vám váha čímž nevydržíte tak dlouho v běhu. V brnění je navíc vaše postavička nemotorná a má se zdoláváním překážek větší problémy. Doporučuji používat boots of lightness a spoted či spoiled cape, které jistě oceníte.
-
Ve dvou není agility taková nuda ;).
Zvyšující agility level
Agility potion - dočasně zvýší agility level +3
Výroba pomocí skillu herblore lvl 34 či koupit za cca. 300 – 1000gp od hráčů
Summer pie - dočasně zvýší agility level +5
Výroba pomocí skillu cooking lvl 95. Ke koupi velmi obtížně.
Obnovující run energy
Energy potion +10% run energy jedno napití - (výrobek z herblore lvl 26)
Super energy potion +20% run energy jedno napití - (výrobek z herblore lvl 52)
Strange fruit +30% run energy - (random event item - plod ze Strange plant)
Sweeters +10% run energy 1 kus - (získáte v clue nebo od hráčů)
Jakožto nováček začínejte v Gnomes' Stronghold Course. Jakmile dosáhnete levelu 35, začněte s tréninkem v Barbarian Outpost Course nebo zkuste od lvl 25 Skullball mini game. Od levelu 40 se už vyplácí Brimhaven Agility Arena nebo Agility Pyramid, kde zůstaňte alespoň do levelu 55. Poté si vyberte mezi Ape Atoll Course a Wilderness Course. Zhruba polovina se zastává Ape atollu a ta druhá blahořečí Wilderness.
Místo: Tree gnome stronghold (severozápadně od Ardougne)
Potřebný level pro vstup: 1
Možnost zranění: Ne
Počet XP za kolo: 86,5
Směr arény: Proti směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Ne
Vybavení: Žádné
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis:Velice snadný tréninkový kurz pro začátečníky bez možnosti se zranit.
Poznámka: Pro snadný přístup k této lokaci můžete použít let Gliderem z Al kharid, nebo dojít pěšky z Ardougne či Camelotu.
Místo: Barbarian outpost (Jižně od lighthouse)
Potřebný level pro vstup: 35
Možnost zranění: Ano
Počet XP za kolo: 153
Směr arény: Po směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Barcrawl
Vybavení: Jídlo
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis: Snadnější, při pádu méně zraňující tréninkový kurz.
Poznámka: Pro snadný přístup k této lokaci použijte Game necklace.
Místo: Brimhaven, severní část ostrova Karamja (západně od sopky)
Potřebný level pro vstup: 1, doporučený lvl 20, ideální 40
Možnost zranění: Ano
Počet XP za kolo: Proměnlivé
Směr arény: Proměnlivé
Vstupné: 200gp
Potřebný quest: Ne
Vybavení: Jídlo, vstupné a popřípadě 30gp na lodní lístek.
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis: Tato aréna je spíše mini hra nežli klasický tréninkový prostor jak ho známe třeba od Gnomů. Po vstupu uvidíte blikající šipku, která vás směřuje na některý z mnoha ostrůvků. Ty jsou spolu spojeny různými druhy propojení počínaje lanem, po kterém je možně se přehoupnout na druhou stranu, dále ručkování po žebřících, chůze po laně, probíhání pod rotujícím ostřím a spousty dalších až lehce futuristických pastí jakou je známý Matrix ze stejnojmenného sci-fi filmu, kde uhýbáte letícím šipkám (screen Zde).
Cíl této hry je včas doběhnout na ostrůvek na který vás šipka směřuje a stisknout terminál v jeho středu. Tím se vám v pravém horním rohu přepne semafor z červené na zelenou a hon může začít. Šipka se brzy objeví nad jiným ostrůvkem a vy musíte opět v časovém limitu stihnout doběhnout na zmíněné místo a opět kliknout na terminál v jeho středu. Pokud vám už svítil semafor zeleně, dostanete za odměnu tiket. Jestliže jste včas nestihli, semafor se přepne na červenou a musíte jej znovu aktivovat novým honem na další terminál. Tikety pak můžete vyměnit za zkušenosti do skillu agility a nebo si vybrat některou z níže zobrazených odměn. Zkušenosti pochopitelně získáváte i při běhání po překážkách.
(kliknutím zvětšíte)
Čím více tiketů máte, tím větší je jejich hodnota.
1 tiket - 240 xp/kus - 240 xp
25 tiketů - 260 xp/kus - 6500 xp
100 tiketů - 280 xp/ kus - 28 000 xp
1000 tiketů - 320 xp/kus - 320 000 xp
Poznámka: Pro snadný přístup k této lokaci použijte lodní dopravu z jihovýchodního přístaviště v Ardougne. Nežli sestoupíte do tréninkových prostor, musíte zaplatit vstupné. V domečku stojí chlapík s papouškem, který od vás peníze vybere. Zde si také můžete vyměnit herní tikety za zkušenosti či jiné odměny dle vaší volby.
Tip: Překážka se šipkami (Matrix) vám při neúspěšném pokusu o průchod sníží dočasně schopnost Agility. V případě, že vám některá cesta dělá velké problémy (třeba právě náročnější Matrix), zvolte raději cestu jinou nežli bezhlavě běhat vstříc beznadějné překážce a přicházet tak o cenný čas, životy a nebo Agility level.
Místo: Ape Atoll (start u vodopádu jižně od prodejce run)
Potřebný level pro vstup: 48
Možnost zranění: Ano
Počet XP za kolo: 580
Směr arény: Proti směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Monkey madness
Vybavení: Jídlo, hůlka na proměnu v opici.
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis: Náročný tréninkový kurz pro pokročilé. Střední až vyšší zranění při pádu. Setkáte se se šplháním po liánách, stromech, provazovém žebříku, lezení po svahu a nebo shoupnutí se přes řeku.
Poznámka: Pro přístup musíte mít hůlku proměny buď na ninju, nebo rangera. Guardian ani mummy přístup do kurzu nemají.
Místo: Wild level 50-55 (severozápadní část)
Potřebný level pro vstup: 52
Možnost zranění: Ano + PK
Počet XP za kolo: 571,4
Směr arény: Proti směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Ne
Vybavení: Jídlo, bez cenností, doporučená jakákoliv bezcenná zbraň
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis: Náročný kurz pro zdatné agilisty. Vysoké zranění při pádu, nebezpečné prostředí hlubokého Wildu. I tak je tato aréna často využívaná díky krátké, ne příliš náročné trati se slušným počtem XP za její dokončení.
Poznámka: Pro snadný přístup k této lokaci použijte pákový teleport z domečku u brány do West Ardougne (obrázek teleportu Zde). Nutné si vzít s sebou jakoukoliv sečnou zbraň pro proseknutí pavoučí sítě zabraňující v průchodu. Stačí obyčejný bronze meč nebo jakákoliv jiná zbraň, kterou v případě střetu s PK klidě oželíte.
Místo: Jižní část Kharidian Desert (severovýchod od města Sophanem)
Potřebný level pro vstup: 30
Možnost zranění: Ano + spalující horko
Počet XP za kolo: 1014
Směr arény: Po směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Ne
Vybavení: Jídlo, desert robe, voda, 800gp na dopravu.
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis: Tato pyramida také není klasickou arénou. Cílem je vystoupat až na vrchol a čelit cestou různým překážkám v podobě vysouvajících se bloků ze stěn, přeskoků přes chybějící bloky a nebo ručkování po okraji stavby. Postupujte po obvodu až na nejvyšší patro, kde si na špici stavby vyšplhejte pro zlatou pyramidku. Po jejím ukořistění projděte otvorem na vrcholu a můžete výstup opakovat. Na jihozápadně pak naleznete kupce Simona, který zlaté pyramidky vykoupí za cenu 1000gp/kus.
Poznámka: Pro snadný přístup k této lokaci použijte přepravu létajícím kobercem ze Shantay pass do Pollnivneach a pak dalším kobercem z jihu města až k branám Sophanemu. Fanoušci vychytávek si můžou cestování usnadnit pomocí Pharoah spectre z mini hry Pyramid Plunder.
Místo: Ostrov Iceberg (severovýchod od Miscellania)
Potřebný level pro vstup: 30
Možnost zranění: Ano
Počet XP za kolo: 540
Směr arény: Po směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Cold War
Vybavení: Jídlo, Penguin suit
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Poznámka: Doprava lodí z mola severovýchodně od města Rellekka ve Fremennik Province. Nesmíte mít na sobě žádnou zbraň, štít ani kápi. Na ostrově promluvte s Larrym, který vám opět pomůže se změnou vaší velikosti pro použití Penguin suit.
Místo: Morytania (východně od města Canifis)
Potřebný level pro vstup: 25
Možnost zranění: Ne
Počet XP za kolo: až 750
Směr arény: Po směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Creature of Fenkenstrain
Vybavení: Ring of Charos
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis: Další mini hra na trénování agility. Ideální pro hráče s nižším levelem. Nejdříve si promluvte se Skullball bossem při vstupu do této minihry. Dostanete některé instrukce a hru odstartujete. Cílem je kopat míč (lebku) skrz branky s kostnatým brankářem a ve finále jej vkopnout do díry ve zdi, čímž se kolo zakončí. Pokud kliknete na míč, zobrazí se vám několik voleb.
Tap skullball – posune lebku o jedno místo
Kick skullball – posune lebku o 5 míst
Shoot skullball – posune lebku o 10 míst
Show-goal skullball – zobrazí šipku, kam máte míč kopnout.
Místo: Morytania (východně od města Canifis)
Potřebný level pro vstup: 60
Možnost zranění: Ano
Počet XP za kolo: 540
Směr arény: Proti směru hodinových ručiček
Vstupné: Ne
Potřebný quest: Creature of Fenkenstrain
Vybavení: Ring of Charos, Jídlo
Mapka lokace: Zde (zdroj mapky www.tip.it)
Popis: Cílem této arény je opět probíhat tréninkovou lokaci. Čeká vás skákání přes kameny, prolézání trubkou a třeba i šplhání po hromadě lebek. Promluvte si s vlkodlakem na začátku trati a můžete se do toho pustit. V půlce je překážka v podobě zmíněné trubky. Pokud jí prolezete, uvidíte poblíž tiket. Nezapomeňte jej sebrat a v cíli předat vlkodlakovi, který vám ihned přidělí zkušenosti.
Vystřelovací kotvička s lanem slouží k překonávání některých překážek jakou jsou třeba vysoké hradby. Na jeho výrobu a použití je třeba ovládat patřičnou zručnost (fletching, strength, smithig a ranged).
Pro výrobu potřebujete následující potřeby a fletching level 59
Mitrilovou
šipku (mithril bolt)
Kotvičku (mithril
grapple tip)
Lano (rope)
poznámka: Šipku i kotvičku můžete vyrobit z mithrilových barů za pomoci skillu smithing. Lano koupíte třeba v
Ardougne general store.
Použijte tedy kotvičku na šipku a pak na vše připevněte provaz. Získáte kotvu s provazem, která je již schopná použití.
Finální výrobek - provaz s kotvičkou
Pro vystřelení tohoto udělátka je zapotřebí minimálně mithrilové kuše. Místa, kde a za jakých podmínek lze lano s kotvičkou použít nalezete v níže uvedené tabulce.
Agility lvl Strength lvl Ranged lvl Místo
8 19 37 Přes řeku dělící Lumbridge Swamp do Al kharid
11 37 19 Přes zeď severovýchodní části Faladoru
32 35 35 Přes pahorek východně od Catherby. Zkratka do Taverly
36 22 39 Zkratka z Water Obelisk Island do Catherby
39 38 21 Přes zeď v jihozápadní části Yanille
53 21 42 JV od sopky na Karamje, zkratka přes vodu na jižní kontinent